Czy pozycjonowanie stron internetowych ma sens? Pozycjonowanie stron Szczecin

Dlaczego pozycjonowanie stron szczecin powinno nas zainteresować?

Pozycjonowanie strony to sposób na zwiększenie swojej widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google, co jest to ważne z kilku powodów:

Po pierwsze, pozycjonowanie stron Szczecin pomaga dotrzeć do ludzi, którzy szukają konkretnych odpowiedzi na swoje pytania. Oznacza to, że jeśli masz świetny produkt lub usługę, ale nikt o tym nie wie, ponieważ nie widzi twojej strony w SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania), to nie będzie ona miała takiego ruchu, na jaki zasługuje.

Po drugie, pozycjonowanie stron www pomaga uzyskać więcej ruchu z wyszukiwarek – nawet najlepsze produkty, marki, usługi lub firmy nie odniosą sukcesu, jeśli użytkownicy nie będą o nich wiedzieć! Jeśli więc chcesz mieć pewność, że ludzie dowiedzą się o Twojej firmie i jej ofercie, gdy będą szukać informacji w sieci, to umiejętne pozycjonowanie stron internetowych Szczecin jest niezbędne, zwłaszcza gdy opiera się o pozycjonowanie sklepu internetowego.

I wreszcie… dobrze przeprowadzona optymalizacja, właściwy dobór słów kluczowych, ciekawe i wartościowe treści oraz wszelkie inne konsekwentnie prowadzone działania przyczyniają się do lepszych wyników w SERPach – a te lepsze wyniki mogą utrzymywać się przez miesiące, a nawet lata! Oznacza to, że pozycjonowanie Szczecin to nie tylko coś, co robisz raz: to długoterminowa inwestycja w sukces Twojej firmy.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie strony internetowej składa się na wiele działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony pod konkretne frazy kluczowe. Dlatego w pierwszej kolejności przeprowadza się dwie czynności. Pierwszym jest audyt SEO, a drugim dobór słów kluczowych (w przypadku e-commerce jest to jeszcze analiza konkurencji). Audyt pozwala zbadać poziom optymalizacji, znaleźć błędy i określić potencjał SEO strony. Sam dobór słów kluczowych ma natomiast ogromne znaczenie. Wykonany nieprawidłowo sprawi, że strona będzie pozycjonowana na niewłaściwe frazy. Słowa kluczowe do pozycjonowania dobierane są pod kątem dziedziny i tematyki strony, oczekiwań grupy docelowej, fraz wpisywanych w Google przez internautów najczęściej oraz ich konkurencyjności. Następnie optymalizowana jest sama strona – dopracowywana jest jej struktura, nawigacja (tworzone są nagłówki), dostosowywana pod roboty – tworzone są więc nagłówki i meta opisy; badane i naprawiane są elementy techniczne takie jak nagłówki. Kolejne pozycjonowanie obejmuje działania on-page – oznacza to planowanie i tworzenie treści pod kątem SEO; optymalizację nowych i obecnych elementów (nawigacja); pozycjonowanie grafiki.

Pozycjonowanie lokalne – Szczecin pozycjonowanie stron internetowych

/Obraz autorstwa Pixabay

W elektronicznym świecie nie wystarczy już tylko obecność w sieci. Aby zostać znalezionym przez potencjalnych klientów, trzeba być również widocznym w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Najważniejszym czynnikiem w tym zakresie jest pozycjonowanie lokalne – działania mające na celu pomoc użytkownikom poszukującym konkretnego produktu lub usługi bez podawania lokalizacji związanej z obszarem działania danej firmy. Kluczową strategią jest wyświetlanie potencjalnym konsumentom informacji związanych z miejscem, w którym aktualnie się znajdują. Skuteczne pozycjonowanie stron www jest szczególnie ważne na rynku usług. Korzystając z podpowiedzi wyszukiwarki, internauci wchodzą na stronę internetową i gromadzą dane o sklepach stacjonarnych, lokalach gastronomicznych, repertuarach kin, przychodniach lekarskich czy zakładach usługowych.

Możliwość personalizacji miejsca, geolokalizacji wyników, wspierana jest również przez obecność firmy w postaci wizytówki, która jest widoczna w ramach Google Moja Firma. Strategia oparta na Local SEO sprawia, że nawet najmniejsze lokalne firmy, które nie korzystają z innych form reklamy internetowej, mogą zaistnieć w świadomości potencjalnych konsumentów. Skuteczna strategia oparta na Local SEO powinna łączyć się z funkcjonalnością, czyli dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych.

Pozycjonowanie lokalne w dobry sposób można przedstawić na przykładzie pizzerii. Zakładając, że prowadzimy jeden lub kilka lokali zajmującymi się robieniem pizzy np. w Szczecinie, to zależeć nam będzie na zdobyciu klientów, którzy będą mieli możliwość do nas dotrzeć, lokalne pozycjonowanie stron pozwoli nam na podskoczenie w wynikach wyszukiwania Google i pozyskanie nowych potencjalnych klientów. Pozycjonowanie Szczecin to pozycjonowanie strony www, które będzie polegało właśnie na skupieniu się wokół obszaru danego miasta i okolic.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Trudno powiedzieć, jaki byłby idealny budżet na SEO, ponieważ zależy to od tak wielu czynników.

Na przykład, jeśli Twoim celem jest uplasowanie się jak najwyżej dla pojedynczego słowa kluczowego lub frazy, wtedy możesz potrzebować wydać więcej pieniędzy. Ale jeśli szukasz bardziej długoterminowego, zrównoważonego podejścia, które pomoże Twojej witrynie rosnąć w czasie i zwiększyć ruch w czasie, to koszt projektu będzie prawdopodobnie niższy.

Innym czynnikiem jest to, jak szybko chcesz wyniki? Jeśli potrzebujesz natychmiastowych rezultatów lub przynajmniej szybkiego czasu zwrotu, to prawdopodobnie będzie kosztować więcej niż jeśli jesteś gotów poczekać kilka miesięcy, zanim zobaczysz jakiekolwiek wyniki.

Wreszcie, jakie założenia robisz o tym, jak wiele ruchu będzie pochodzić z wyszukiwania organicznego? Na przykład, jeśli założysz, że połowa twojego ruchu będzie pochodzić z wyszukiwania organicznego, a połowa z płatnych reklam (co wydaje się rozsądne), to będzie miało wpływ na to, ile pieniędzy wydasz na SEO.

______________________

Autor: Julia Kownacka

Autor zdjęcia głównego: rawpixel.com, Freepik

Materiał źródłowy: kompan.pl, semcore.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.