Zamawiasz do paczkomatu? Spodziewaj się wzrostu cen za przesyłkę

InPost od 1 marca 2023 roku podniósł ceny usług kurierskich i paczkowych. Dotyczy to zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych, którzy za wysłanie paczki za pomocą paczkomatów będą musieli zapłacić więcej. To już trzecia podwyżka cen, jaką firma zaserwowała swoim klientom w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Poprzednie miały miejsce 31 marca i 30 kwietnia 2022 roku.

Wzrost cen. Ile zapłacimy za paczki?

Od 1 marca za wysłanie paczki w;

  • Gabarycie A (80 x 380 x 340 mm) zapłacimy 16,99 zł (wcześniej 14,99).
  • Gabarycie B (190 x 380 x 640 mm) będzie kosztować 18,99 zł (wcześniej 15,69).
  • Gabarycie C (410 x 380 x 640 mm) będzie wynosił 20,99 zł (wcześniej 17,39).

Zmieniają się także opłaty dodatkowe

  • Weryfikacja przesyłki przy zmianie gabarytu będzie kosztować 4,10 zł (wcześniej 3,68).
  • Koszt weryfikacji wagi i wymiarów to 13,69 zł (wcześniej 12,30).
  • Opłata za przesyłkę gabarytową wzrośnie do 273,72 zł (wcześniej – 246).
  • Za płatny podjazd kuriera, w zależności od ilości paczek, zapłacimy od 4,78 do 6,84 zł (wcześniej – 4,31-6,15).

InPost – rozwój firmy

Grupa InPost dostarczyła w 2022 r. 744,9 miliona przesyłek. To aż o 44 proc. więcej niż rok wcześniej.

W Polsce, czyli na głównym rynku, gdzie funkcjonuje InPost wskaźnik dostarczonych przesyłek wyniósł 508,4 miliona paczek, co jest wzrostem 20 proc. rok do roku. Na rynkach międzynarodowych ten sam wskaźnik wyniósł 236,5 miliona sztuk (wzrost o 153 proc. w porównaniu z rokiem wcześniej). Sam przejęty przez InPost w 2021 r. Mondial Relay dostarczył 213,1 miliona przesyłek (wzrost o 151 proc. rok do roku).

W czwartym kwartale 2022 r. InPost dostarczył 222 miliony przesyłek, co przełożyło się na 23 proc. wzrost, w tym w Polsce 149,4 miliona (wzrost o 18 proc. rok do roku), a na innych rynkach 72,6 miliona (wzrost o 35 proc. rok do roku).

Na koniec 2022 r. InPost miał 27 939 paczkomatów, w tym w Polsce 19 306 (wzrost o 17 proc. rok do roku), a na rynkach zagranicznych 8 633 (wzrost o 120 proc. rok do roku).

Liczba skrytek na koniec ubiegłego roku wyniosła 2,9 miliona w Polsce (wzrost o 21 proc. rok do roku) i 651 tys. (wzrost o 196 proc. rok do roku) na rynkach zagranicznych.

____________________________

Autor: Julia Kownacka

Autor zdjęcia głównego: Freepik

Materiał źródłowy: money.pl, forsal.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.