Projektowanie wizytówek. Jak przygotować wizytówkę do druku?

Mała wizytówka ma za zadanie doskonale zaprezentować swojego właściciela. Na niewielkim formacie mieści ważne informacje: nazwę i logo firmy, listę usług oraz dane kontaktowe. Mniejsza powierzchnia druku jest bardzo wymagająca. Powinna być estetyczna i spójna z charakterem firmy, A projekt graficzny całkowicie zależny od upodobań i wymagań danej spółki. Jak zatem przygotować projekt wizytówki, aby efekt jaki daje druk wizytówek spełniał nasze oczekiwania?

Zaprojektuj wizytówki – w jakich wymiarach stworzyć własną wizytówkę?

Najczęściej spotykany format druku wizytówek to 85 x 55 lub 90 x 50 mm. Warto trzymać się tych formatów, ponieważ są one uniwersalne i pasują do większości wizytowników, portfeli czy innych materiałów z wcięciem na wizytówkę (np. teczek, katalogów).

Projekt wizytówki o innych proporcjach sprawi, że będzie ona źle wyglądać na wydruku i niestety prędzej czy później będziemy musieli zwrócić taki plik do poprawy. A przecież nikt nie chce wiekami czekać na zwykłą wizytówkę online.

Zamawiając wizytówki online, jako narzędzie pracy może posłużyć nam kreator wizytówek, który ma gotowe szablony wizytówek. Chociaż i tak zawsze warto upewnić się, że w naszym pliku zastosowaliśmy odpowiedni format oraz spady i marginesy wewnętrzne.

  • Spad to obszar (ok. 2 mm) dodawany do każdej krawędzi projektu. Spady zostają usunięte podczas cięcia arkuszy, jednak są niezbędne do poprawnego przygotowania każdego profesjonalnego wydruku. Aby zapobiec powstawaniu białych niezadrukowanych pasów dociągaj tło aż do krawędzi spadu.
  • Margines wewnętrzny (ok. 3 mm od krawędzi każdego boku) w jego obszarze nie powinny znajdować się żadne istotne informacje np. teksty, zdjęcia lub logo. Stosowany jest po to, aby zmniejszyć ryzyko przycięcia istotnych elementów podczas gilotynowania arkuszy.
Obraz autorstwa lucecitavectors na Freepik

Tworzenie wizytówek – co powinien zawierać własny projekt

Wizytówki łączą w sobie wszystkie najważniejsze cechy strategii marketingowych, dzięki czemu są świetnym sposobem na dotarcie do szerszego, jak i młodszego grona odbiorców. Właśnie dlatego niezwykle ważne jest, by wszystkie informacje znajdujące się na tym niewielkim kartoniku dostarczały jak najwięcej cennych informacji.

Najważniejsze elementy graficzne znajdujące się na wizytówce to przede wszystkim logo i nazwa firmy, które powinny być umieszczone w widocznym miejscu. Warto także postarać się o unikatowe motto lub hasło odzwierciedlające charakter firmy oraz jej historię np. „kwiaty zaprojektowane z myślą o tobie „- eleganckie kobiece kwiaty czy też ” wyposażenie na każdą przygodę” – sprzęt turystyczny. Pozwoli to na wywarcie lepszego efektu na osobach, które miały do czynienia z Twoją wizytówką.

Na wizytówce nie może zabraknąć również danych, takich jak:

  • imię i nazwisko właściciela firmy,
  • imię i nazwisko pracownika reprezentującego dany dział w firmie,
  • adres siedziby lub konkretnego oddziału,
  • numer kontaktowy,
  • email.

Twoja wizytówka powinna być przede wszystkim spójna z ogólną identyfikacją wizualną biznesu. Pozwoli to na utrwalenie wizerunku marki w świadomości potencjalnych klientów jako profesjonalistów.

Własne wizytówki – jak wybrać odpowiedni papier?

Jeśli szukasz możliwości drukowania wizytówek, na rynku znajdziesz wiele różnych papierów. Jednak tylko kilka z nich nadaje się do druku za pomocą drukarek atramentowych. Najpopularniejszy jest zwykły papier, który można laminować folią matową lub błyszczącą. Jeszcze kilka lat temu większość wizytówek była jednak drukowana na teksturowanym.

Obraz autorstwa dashu83 na Freepik

Ważne jest, aby każda wizytówka miała odpowiednią sztywność. Idealny papier na wizytówki będzie miał gramaturę 250-300 g/m2. Jest to odpowiednia sztywność i grubość dla dobrej wizytówki. Zaletą takiego materiału jest to, że oferuje on więcej miejsca i można na nim pisać z obu stron, co sprawia, że idealnie nadaje się do drukowania wszelkiego rodzaju informacji.

Ile trwa wydruk wizytówek?

Wydruk z reguły trwa od 2 do 5 dni roboczych, długość tego procesu zależy jednak od kilku czynników:

  • Poziom przygotowania projektu – jeżeli projekt jest przygotowany profesjonalnie lub z wykorzystaniem gotowych szablonów, z uwzględnieniem wszystkich wytycznych drukarni, możemy mieć pewność, że zostanie szybko przekazany do druku.
  • Dodatkowe elementy – druk zdobień oraz dodatkowych elementów na wizytówce wydłuża czas realizacji
  • Materiał – druk wizytówek na papierze jest zdecydowanie najszybszy. Musimy mieć świadomość, że decydując się na niekonwencjonalny rodzaj podłoża będziemy musieli poczekać nieco dłużej na nasze wizytówki
  • Szybkość dostawy – na ten element realizacji nie ma wpływu, wszystko zależy od wybranej firmy kurierskiej oraz sposobu dostawy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.