Google business – o co tak właściwie chodzi?

Chcesz wiedzieć, czym jest profil firmy? To klucz do tego, aby Twoja firma znalazła się na mapie i pokazała się w wynikach wyszukiwania. Profil firmowy w Google, znany niegdyś jako Google Business Card, Google My Company i GMF, to nic innego jak lokalna wizytówka Twojej firmy w Internecie. Zakłada się go po to, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, zapoznając ich z najważniejszymi informacjami o biznesie i zachęcając do skorzystania z oferowanych przez Ciebie usług. Jak przekonać użytkowników, że na tle konkurencji Twoja firma jest najlepsza? Wystarczy odpowiednia optymalizacja, aby zacząć piąć się w górę w organicznych wynikach wyszukiwania.

Informacje wizytówki w firmie Google

Wizytówka Google powinna być zarządzana w sposób przemyślany, ponieważ istnieje wiele czynników, które decydują o tym, gdzie będzie wyświetlany nasz profil firmowy. Chcąc dotrzeć do jak największej liczby użytkowników, należy wziąć pod uwagę również roboty Google. To one odczytują informacje i decydują o rankingu wyników wyszukiwania.

Pozwól swojej firmie rozwijać się i nawiązywać lepszy kontakt z klientami, uzupełniając wszystkie niezbędne dane na wizytówce. Pamiętaj jednak, aby czynności te wykonywać pod czujnym okiem specjalisty.

Jakie dane muszą znaleźć się w wizytówce?

Przede wszystkim jest to nazwa firmy, kategoria (profil branżowy) oraz dokładny adres. Są one niezbędnym elementem profilu firmy, dzięki któremu użytkownik otrzyma podstawowe dane niezbędne do podjęcia dalszych decyzji zakupowych. Oprócz wspomnianych informacji, panel pozwala na uzupełnienie w wyszukiwarce i aplikacji, takich danych jak:

  • opis firmy (może zawierać wszystko – od krótkiego tekstu o Twojej firmie po linki),
  • numer telefonu,
  • godziny otwarcia,
  • obszar obsługiwania w mapach Google,
  • zdjęcia produktów,
  • oferowane usługi,
  • lokalizacja siedziby,
  • data założenia przedsiębiorstwa.
/Obraz Photo Mix

Co zyskasz korzystając z Google business?

Google My Business to niesamowita okazja do lokalnej promocji Twojego biznesu. Informacje zawarte w wizytówce – takie jak adres czy godziny otwarcia – są niezwykle ważne dla klientów, którzy chcą wiedzieć, gdzie jesteś i kiedy jesteś otwarty.

To świetny sposób na pokazanie się w naturalnych wynikach wyszukiwania dla zapytań związanych z Twoimi produktami lub usługami. Dzięki temu klienci mogą szybko dotrzeć do Twojej lokalizacji, ponieważ ta informacja jest dla nich kluczowa.

Wiele firm nie zdaje sobie również sprawy, że Profil Firmowy na GMF zwiększa wiarygodność, świadomość i zaufanie do marki wśród potencjalnych klientów. Opcja wstawiania recenzji pozwala na promowanie swojej oferty dzięki zaangażowaniu innych użytkowników!

Dla osób posiadających stronę internetową stworzenie profilu firmowego w Google Moja Firma ma tym większy sens: wpływa na pozycjonowanie strony poprzez zwiększenie widoczności zapytań związanych z Twoimi produktami/usługami oraz pozwala klientom dowiedzieć się o Tobie więcej!

________________________

Autor: Julia Kownacka

Autor zdjęcia głównego: Firmbee

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.